O węglowodanach

Węglowodany to...
Węglowodany (cukry) są kluczem do energii metabolicznej. Tak jak dostarczając twojemu organizmowi środków, aby uwolnić energię zgromadzoną w tłuszczu i tlenie (tzw. „paliwa wytrzymałości", węglowodany są też wzywane, gdy jazda staje się ciężka. Jeśli tempo na zawodach nagle przyspiesza, lub intensywność ćwiczeń jest tak wysoka, że tłuszcz i tlen nie mogą już samodzielnie sprostać zapotrzebowaniu na energię, węglowodany używane są w warunkach anaerobowych (bez tlenu), aby zaspokoić tę potrzebę. Jak twoje nogi zaczynają boleć, to jest to spowodowane przez nagromadzenie kwasu mlekowego, swoistych „spalin" metabolizmu węglowodanów. Więc następnym razem jak nogi zaczną Cię boleć, będziesz wiedzieć, że używasz energii z węglowodanów. W skrócie... bez węglowodanów, nasz metabolizm skurczyłby się dramatycznie i wlekł się w żółwim tempie.

Rodzaje węglowodanów
Węglowodany rozróżnia się od prostych mono i disacharydów, jak glukoza i sacharoza, do długołańcuchowych oligosacharydów obecnych w makaronie, ziemniakach i podobnej żywności bogatej w skrobię. W przeciwieństwie do większości cukrów prostych, które są szybko wchłaniane do krwioobiegu, dając tak zwany "cukrowy haj" (krótkoterminowy efekt ograniczonej wartości), węglowodany złożone o niskim indeksie glikemicznym mogą być wykorzystane przez organizm w ciągu długiego okresu czasu i dlatego zapewniają długotrwałe uwalnianie energii.

Maltodekstryna
Maltodekstryna, z której składa się TORQ energy (jest także głównym składnikiem TORQ bar i Torq Gel) posiada wszystkie z metabolicznych zalet węglowodanów złożonych o gęstości cukru. Oznacza to, że możesz zjeść jej mnóstwo, jeśli potrzebujesz, nie ma ona słodkiego smaku, więc może być dodana do słodkich lub aromatycznych dań, zapewniając stały, kontrolowany dopływ energii do pracujących mięśni.